18. december 2014
Derfor vil jeg, som også Pia Bødtker (S) har været inde på, virke for at der tages skridt til snarest at oprette en uafhængig klageinstans for borgerne i Fredensborg kommune, skriver Christian des Jonquières (K).
Derfor vil jeg, som også Pia Bødtker (S) har været inde på, virke for at der tages skridt til snarest at oprette en uafhængig klageinstans for borgerne i Fredensborg kommune, skriver Christian des Jonquières (K).
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Borgerombudsmand

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Borgerombudsmand
Debat Fredensborg - 04. november 2013 kl. 09:14
Af Christian De Jonquières (K), Byrådsmedlem
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk
Valgdebat

Fredensborg: En gang i mellem må vi desværre konstatere, at også borgerne i Fredensborg Kommune løber panden mod rådhusmuren, når de har brug for kontakt med kommunen.

Selvom vi i vidt omfang er lykkedes med at effektivisere siden kommunalreformen i 2007, er der stadig for meget bureaukrati og for mange kringlede arbejdsgange. Der er brug for fortsat at gøre sagsbehandlingen smidigere og mere effektiv.

Vi må også antage, at der bliver begået fejl i betjeningen af borgerne. Vi ved imidlertid ikke hvor mange og har derfor også svært ved at højne kvaliteten af vores betjening af borgerne.

Den uafhængige Borgerrådgivning i København har i sin seneste rapport afdækket fejl i betjeningen af borgerne i 62,6 procent af de sager, der blev indbragt for borgerrådgivningen. Jeg håber og tror, at vi i Fredensborg Kommune er meget bedre, men jeg ved det ikke.

Derfor vil jeg, som også Pia Bødtker (S) har været inde på, virke for at der tages skridt til snarest at oprette en uafhængig klageinstans for borgerne i Fredensborg kommune, og her eventuelt en borgerombudsmand, der er uafhængig af kommunens administrative ledelse og som kan undersøge klager fra erhvervslivet og borgerne, hvis de føler sig dårligt behandlet.