22. december 2014
Borgmesteren blev den første til at tage det nye "sneglehus" i brug. Her hjulpet af Tina Malling Kiær.
Borgmesteren blev den første til at tage det nye "sneglehus" i brug. Her hjulpet af Tina Malling Kiær.
Foto: Hans-Jørgen Johansen.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Ny digital Borgerservice i Greve

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ny digital Borgerservice i Greve
Sydkysten - 30. april 2012 kl. 16:20
Af Alexander Borch Nielsen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk
Greve: Den nye digitale tidsalder har også fundet vej til Greve, så nu skal ung som gammel helst kunne klare sig selv i den digitale verden i kommunen. Der er stadig god hjælp til alle, men med tiden skal folk blive hjemme ved computeren.

I det nye Borgerservice er der opstillet en række "sneglehuse", hvor man kan være sig selv eller få hjælp uden nysgerrige øjne. Det eneste, man skal medbringe, er sit NemID, som man også kan få udleveret hos Borgerservice.

- De borgere, der kan selv, skal helst blive hjemme, så vi kan bruge tid og kræfter på at hjælpe dem, der ikke kan selv. Meningen er, at folk skal opdage, at de egentligt godt kan klare tingene hjemmefra. Internt er vores motto "Det tager kun fem minutter, men vi vil så gerne have, at I bliver derhjemme", sagde borgerservicechef Tina Malling Kiær ved åbningen. Alt i alt har det digitale projekt kostet 1,2 million kroner, hvilket inkluderer ekstra uddannelsesforløb til medarbejderne, men alligevel bliver det en god investering for kommunen på længere sigt. To medarbejdere er stoppet ved naturlig afgang, og budgettet er dermed blevet beskåret med 400.000 kroner om året, så investeringen tjener sig hurtigt ind igen.

Egon Jørgensen på 80 år havde taget turen til Greve Rådhus for at få et indblik i den moderne teknologi.

- Det er jo nok fremtiden, så det er helt fint med det nye digitale system. Nu har jeg lige fået mit NemID, så nu skal jeg hjem at se, om jeg kan finde ud af det. Ellers kommer jeg bare ned efter hjælp, sagde Egon Jørgensen. Kommunen har i forbindele med implementeringen af det nye system et samarbejde med Ældresagen, da mange ældre ikke føler sig trygge ved den nye teknologi. Ældresagen var også til stede ved åbningen og svarede på spørgsmål fra de ældre.

Tip os

Del din historie eller billeder

Send en e-mail til:
sndk@sn.dk

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

navne

Send en e-mail til: