21. oktober 2017
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Debat: Fly over Trylleskoven

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Debat: Fly over Trylleskoven
Sydkysten debat - 09. juni 2017 kl. 14:15
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

I debatindlægget d. 22. maj ang. ovenstående emne skrives der af Bengt Lippert, pens. luftkaptajn, at "Vores og Stop Støjens vurdering er, at Solrød Kommune kan forvente mere støj, da primært indflyvning kommer til at foregå over Trylleskoven i ca. 500-800 meters højde pga af banens placering i Roskilde".

Jeg ved ikke, hvor hr. Lippert har fløjet, da han var luftkaptajn, men tilsyneladende ikke i Roskilde, for så ville han vide at der ikke er nogen "instrument-anflyvnings-procedure" til bane 29 (den der anflyves over Trylleskoven), og at kommercielle fly kun vil kunne anvende den bane i absolut godt vejr. Jeg bor selv ved Trylleskoven, og det er yderst sjældent, at fly over 10 ton anflyver og lander på bane 29. Jeg synes, indlægget lugter af "skræmmekampagne" rettet mod beboerne i Trylleskov-området. "Banens placering" er også et ret misvisende begreb, idet Roskilde Lufthavn råder over fire baner, så fly kan komme fra alle verdenshjørner. I øvrigt kan det oplyses, at sidst Roskilde Lufthavn investerede i forlængelse af bane 11/29 og hegn rundt om lufthavnen for at lokke eks. Ryanair til at beflyve den, blev den valgt fra, da lufthavnen ligger dårligt/har dårlig infrastruktur.

Jeg har ingen aktier i "CPH" (som ejer Roskilde Lufthavn, red.) eller andre luftfartsforetagender, jeg synes bare debatten skal være mere nuanceret og korrekt.

Bo Johansen
Tidl. luftkaptajn
Johannesvej 15

Solrød Strand

Tip os

Del din historie eller billeder

Send en e-mail til:
sndk@sn.dk

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk