- Der er tale om et stigende problem, og det vil komme alle forbrugere til gode at løse det, konstaterer Jan Jørgensen, vandchef i SK Forsyning, der  sammen med sin kollega i Næstved, Peter Hougaard, har taget initiativ til kampagnen. Privatfoto
gallery icon

Se billedserie

- Der er tale om et stigende problem, og det vil komme alle forbrugere til gode at løse det, konstaterer Jan Jørgensen, vandchef i SK Forsyning, der sammen med sin kollega i Næstved, Peter Hougaard, har taget initiativ til kampagnen. Privatfoto
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Milliondyr lokums-kampagne: Kun 3 ting i dit lokum!

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Milliondyr lokums-kampagne: Kun 3 ting i dit lokum!
Slagelse - 21. marts 2017 kl. 06:02
Af Arne Svendsen
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Kun 3 ting i dit lokum!
Det er hovedbudskabet i en ny kampagne, der skal fortælle borgerne i Slagelse Kommune og i resten af landet, at det kun er afføring, urin og papir, der må skylles ud.

Det lyder ikke lækkert, men det er nødvendigt at gøre noget ved et stigende problem, konstaterer vandchef Jan Jørgensen fra det 100 procent kommunalt ejede selskab SK Forsyning i Slagelse.

SK Forsyning rykker nemlig flere gange hver uge ud til pumpestop, fordi kunder har skyllet for eksempel kondomer, hygiejnebind, kattegrus, vatpinde og vådservietter ud i toilettet.

- Det er dyrt, og desuden giver det jo et dårligt arbejdsmiljø for medarbejderne, når de må stikke hænderne ind i en pumpe, for at fjerne noget, som de kan frygte for eksempel er en kanyle, siger Jan Jørgensen.

Nu gøres der så noget ved problemet, og det skyldes et samarbejde mellem Jan Jørgensen og hans kollega i Næstved Forsyning, Peter Hougaard. De besluttede at gøre noget, efter at deres medarbejdere havde bragt problemet op.

Flere forsyningsselskaber blev inddraget, og der blev søgt penge i Dansk Spildevandsteknisk Forening og brancheorganisationen DANVA.

Et reklamebureau i Frederikshavn blev tilknyttet, og det har nu ført til en kampagne, som kommer til at koste over en million kroner. 30 spildevandsselskaber bidraget økonomisk til kampagnen.

I reklamer på TV2 samt korte videoer på de sociale medier vil den på en humoristisk facon fortælle danskerne, at det kun er »det rene lort, pis og papir«, der skal i toilettet.

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.
Like os på facebook

Tip os

Del din historie eller billeder

Send en e-mail til:
sndk@sn.dk

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

Navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk