17. oktober 2017
Ud over at være partnere privat er Cliff og Charlotte Hofman begge iværksættere med plads på Vækstfabrikken i Greve.
Ud over at være partnere privat er Cliff og Charlotte Hofman begge iværksættere med plads på Vækstfabrikken i Greve.
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Ægteskab og iværksætteri giver sød musik

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Ægteskab og iværksætteri giver sød musik
Greve - 09. oktober 2017 kl. 18:44
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Cliff og Charlotte Hofman har været gift i 18 år. Ud over at være partnere privat er de begge iværksættere med plads på Vækstfabrikken i Greve. Det er ifølge ægteparret en drøm, der er blevet til virkelighed.

Først blev Cliff iværksætter, og da det blev en succes, sprang Charlotte også ud i det. Men selvom de begge er selvstændige, er der en del forskel på produkterne. Charlotte tilbyder kosmetisk ansigtsakupunktur, mens Cliff handler med lastbiler. Alligevel er de fælles om at have lysten og gejsten til at drive egen virksomhed.

- Jeg har haft en drøm om at være iværksætter i mange år, og efter 28 år i samme branche havde jeg tænkt over de forskellige muligheder. Jeg tog springet efter en fyring. Jeg vidste, at nu var det tid til at udleve drømmen, fortæller Cliff Hofman, som driver virksomheden TruckMail.

Charlotte supplerer:
- Jeg har altid gerne villet være min egen chef og bestemme over min egen hverdag. Sidste forår kom Cliff og sagde, at nu gik det godt med TruckMail, og at det var tid til, at jeg kunne realisere min drøm. Han gav mig sin fulde opbakning, så jeg sagde mit job op og blev selvstændig, fortæller Charlotte Hofman.

Skønhed og lastbiler
I virksomheden ZhenCare udfører Charlotte kosmetisk ansigtsakupunktur, som er en mere naturlig tilgang til kosmetik sammenlignet med for eksempel Botox og Restylane.

- Behandlingen er smertefri og behagelig, den giver ny udstråling, hjælper med at afstresse og skaber balance i kroppen. Behandlingen virker ved at frigive energi og endorfiner, der hvor akupunkturnålene sættes, og det stimulerer produktionen af nye celler, som opstrammer huden. Jeg tog uddannelsen sidste år, og selvom konceptet er nyt i Danmark, er det meget populært i USA, fortæller Charlotte.

TruckMail kan til gengæld sammenlignes med en ejendomsmægler, blot for lastbiler. Og Cliff oplever stor efterspørgsel efter produktet.

- Jeg hjælper sælgere af lastbiler med at opnå en bedre værdi for deres transportmateriel og hjælper med hele processen fra at vurdere værdien og finde en ny køber til salg og omregistrering. Og der er ingen andre i Danmark, som arbejder på samme måde som min virksomhed. Det går forrygende, kundehenvendelserne kommer selv, fortæller Cliff.

Begge to er glade for at bo på en vækstfabrik. Cliff var egentlig skeptisk først, men kan i dag klart se værdien.

- I starten var jeg ikke solgt på at betale for en kontorplads, men vækstfabrikkerne er meget mere end det. Jeg har brug for at køre på arbejde, fordi jeg trives ikke med at arbejde hjemmefra. Miljøet her på Vækstfabrikken i Greve er helt fantastisk, vi bruger hinanden meget til sparring, man får gode kontakter og kolleger. Desuden så er der en professionalisme over stedet, jeg kan for eksempel booke kundemøder, og så ser mine kunder et professionelt udviklingsmiljø, det giver noget ekstra, fortæller Cliff.

Charlotte supplerer:
- Ja, sparringen er en rigtig stor del, og så får man også nogle kolleger, man kan spise frokost med. Vi afholder også månedsmøder, hvor man kan tale om sine udfordringer, og pludselig har man forskellig input til at løse dem. Det er rigtig vigtigt i en opstartsfase.

Hold fast i drømmen
Spørger man til et godt råd til iværksætterne, har de begge meget at give. Charlotte pointerer særligt drømmen.

- Det er vigtigt, at man holder fast i den drøm og mavefornemmelse, man har fra virksomhedens fødsel, tro på den første idé, og hold fokus på den. Og vær ikke bange for konkurrence, det er sundt, så længe du har din faglighed i centrum, så skal kunderne nok komme, udtaler hun.

Tip os

Del din historie eller billeder

Send en e-mail til:
sndk@sn.dk

LÆSER
ARRANGEMENTER


Har du en aviskode?





Du finder aviskoden
i den trykte udgave af din avis.

Køb

Artikel eller billede

Skriv til:
abonnement@sn.dk

Nyt om

navne

Send en e-mail til:
navne@sn.dk