23. oktober 2017
facebook icon twitter icon linkedin icon
print ikon
send til en ven ikon

Send til din ven.

X

Artiklen: Svar til Marianne Jellesmark

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Svar til Marianne Jellesmark
Debat Hillerød - 11. oktober 2017 kl. 12:04
Af Lars Mørk, direktør, Økonomi og Teknik, Hillerød Kommune
Kontakt redaktionen:sndk@sn.dk

Marianne Jellesmark oplister en række punkter i sit læserbrev, hvor hun mener Hillerød Kommune har svigtet. Marianne Jellesmark vil få en direkte tilbagemelding på sine spørgsmål og synspunkter.

arrow Læs også: Åbent brev til Lone Byskov

Vi vil dog gerne understrege, at Hillerød Kommune naturligvis ikke bare er ligeglade med sine lejere, og påpege:

- At alle lejere har mulighed for at gøre indsigelse mod afregningen af vand

- Får lejer en stor efterregning og gør indsigelse, skal Hillerød Kommune indbringe sagen for Huslejenævnet

- Huslejenævnet har i februar 2017 behandlet tre sager om vandregnskab 2015 for lejemål i Horsevænget. Nævnet har godkendt regnskaberne i alle tre sager

- En lejer har selv ansvaret for at give Hillerød Kommune besked, hvis toilettet løber, en vandhane er utæt e.lign.

- Hvis Hillerød Kommune ikke hurtigst muligt sørger for at reparere en utæt vandinstallation, kan det betyde, at Huslejenævnet skønsmæssigt reducerer forbruget

- Det er almindelig praksis, at man som udlejer regulerer acontobidraget, hvis forbrugsmønsteret ændrer sig for at sikre, at lejer enten ikke får et kæmpe efterregning eller skal have alt for mange penge retur.

- Det er reguleret i lejeloven, hvornår kommunen som udlejer kan overføre forbrug fra tidligere år.